V súčasnosti je Facebook sociálna sieť, ktorú spotrebitelia a zákazníci považujú za najdôveryhodnejšiu. Na Slovensku je to aktuálne viac ako 2,3 milióna používateľov. Ako sme už spomínali v 1. časti, trend v autobiznise je taký, že počet návštevníkov showroomov stále klesá a zákazníci hľadajú autá a informácie o nich na internete. Nemôžeme si preto dovoliť nebyť tam, kde je už takmer polovica všetkých obyvateľov krajiny.
Je fakt, že ľudia prvoplánovo na sociálnych sieťach nehľadajú tovary služby. Tie sa dostanú do ich pozornosti až práve vďaka sociálnym sieťam. Máme v praxi overené, že nové či jazdené vozidlá, sa dajú predávať najmä prostredníctvom Facebook stránok veľmi efektívne. Treba ale opäť vedieť, že ako, aby to naozaj fungovalo.
Podmienkou je mať firemnú fanpage, rozumej firemný profil na Facebooku, usmerňovať zamestnancov firmy k aktívnej činnosti na internete a inšpirovať ich, aby zdieľať svoj pracovný príbeh na sociálnych sieťach. Časy, kedy bol prístup na internet vo firme tabu, by už mali byť vzhľadom na situáciu na trhu naozaj minulosťou.
O vašu Facebook stránku by sa mal "starať" niekto, kto tomu rozumie a zároveň ho to aj baví. Ak nemáte nikoho takého interne naporúdzi, najmite si externú firmu a zverte firemnú Facebook stránku do rúk profesionálov. Efektívne vynaložené náklady sa vám niekoľkonásobne vždy vrátia.
Ideálne je, ak predajný a servisný personál, resp. všetci pracovníci, ktorí sú v kontakte so zákazníkmi majú aj svoje súkromné Facebook profily a firemný obsah zdieľajú, lajkujú a dávajú tak do pozornosti svojim priateľom (napr. pozvaním na firemnú stránku). Práve týmto spôsobom sa neuveriteľne rýchlo rozšíri obsah firemnej stránky a dosah príspevkov je tak aj bez platenej reklamy účinnejší. Showroomy s vystavenými vozidlami aj priestory servisu sú nevyčerpateľným zdrojom príspevkov (fotiek či videí) s atraktívnym obsahom. Mimochodom práve videá sú aktuálne absolútnym hitom v on-line prostredí.
Predajcovia, ktorí si už dnes robia fotky so zákazníkmi pri odovzdávaní nových vozidiel a postujú príspevky zo života autosalónu na svojich súkromných stránkach vedia, že predávať autá cez Facebook je realita. Ide o dokonalý nástroj predaja a začína byť takmer nenahraditeľný aj v rámci odporúčacieho marketingu. A to sa stále bavíme o neplatenej forme propagácie. Platenou reklamou sa šíri obsah samozrejme ešte rýchlejšie a účinnejšie. Bavíme sa ešte stále o tzv. nízkonákladovom marketingu, t.j. minimálnych nákladoch s maximálnym efektom.
Ak niekto vníma Facebook ako "zábavku", má pravdu. Čiastočne. Facebook má byť aj o zábave, ktorá smeruje k vytváraniu sociálnej väzby, kontaktu s potenciálnym záujemcom alebo na posilnenie vzťahu s existujúcim zákazníkom. To nám zároveň napovedá, aký má byť obsah dobre spravovanej Facebook stránky. Neexistuje na to univerzálny recept, dôležitý je cit pre značku, kontakt s cieľovou skupinou zákazníkov. Veľmi zjednodušene sa dá obsah Facebook stránky charakterizovať ako priestor, kam budú vaši zákazníci chodiť pre zábavu, informácie a popri tom sa dozvedia aj o vašich produktoch. Facebook stránka sa nesmie stať "odpadkovým košom" kam bez jasnej stratégie a zámeru umiestnime to, čo vás práve napadne.
Tí najpokrokovejší predajcovia áut, už dnes majú prepojené Facebook profily napr. s odosielanými newsletter kampaňami, majú vytvorené Facebook aplikácie so skladovými vozidlami a priamo integrovaný do prostredia vlastný Youtube kanál či Instagram. Všetky svoje propagačné a reklamné materiály dopĺňajú o informáciu, že sú na Facebooku. Oslovia každého zákazníka a uistia sa, že už má "lajknutú" firemnú Facebook stránku. V čakacích zónach majú pre zákazníkov okrem kvalitnej kávy aj FREE WIFI. Motivujú návštevníkov, aby sa označili, že "boli tu" a stali sa tak súčasťou ich príbehu na Facebooku. Pripomenú, že všetky novinky a akcie sú pravidelne aktualizované na webe. Na tému firemnej webstránky ste sa dozvedeli viac v 2. časti.
Dnes už to naozaj nie je o tom, či na Facebooku BYŤ alebo NEBYŤ, ale o tom, AKO ho efektívne používať! To isté platí aj pre Instagram, mimochodom najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť aj u nás. O najčastejších chybách, ktoré firma robí na Facebooku sme už písali. Aj o tom, ako získať followerov na Instagram, alebo čo sú to #hashtagy.
Téma o predaji áut v on-line prostredí je nevyčerpateľná. V ďalšej časti si povieme o tom, prečo posielať newslettre a ako robiť intenzívny e-mail marketing bez obáv. ;-)