loading

Ako predávať na modrej sociálnej sieti?

Vynecháme všeobecne známe teórie a pozrieme sa na Facebook ako predajný nástroj z pohľadu tvorby obsahu.

O Facebooku sa toho napísalo a povedalo naozaj veľa. Napriek tomu je stále skôr výnimkou nájsť dobre fungujúcu a pozor! … aj dobre vyzerajúcu Facebook stránku.

Vynecháme všeobecne známe teórie a pozrieme sa na Facebook najskôr z pohľadu tvorby obsahu:


Facebook je vaša komunikačná vizitka, nie je to smetný kôš

V praxi to znamená, že každý post, ktorý pridávame, máme vopred premyslený a zapadá do celkovej koncepcie. Presne vieme, prečo ho tam pridávame. Vôbec to nevylučuje spontánne posty, tzv. “tu a teraz”, ale aj tieto je potrebné "vypointovať" do celkoveho komunikačného kontextu.

Najčastejšie chyby: Príspevky bez ľadu a skladu, nenadväzujúce obsahom. Za pár minút vychŕlime aj niekoľko príspevkov a potom opäť dlhý čas nič.

Príklad: Váš biznis je napr. o pomarančoch a práve odfotíte vzducholoď. Do statusu vymyslíte otázku, že: "Koľko pomarančov by sa zmestilo do vzducholode?"


Produktové statusy nikoho nezaujímajú

Pridávať statusy systémom, “kúpte”, “objednajte”, “príďte”… nemá zmysel. Ak chceme predať, je potrebné k produktu alebo službe vymyslieť príbeh s pridanou hodnotu.

Najčastejšie chyby: Stále robíte biznis s pomarančami. Každý deň pridáte statusy, že máte pomaranče. Aj zajtra, aj pozajtra, aj o týždeň. A potom už nedáte žiadny, lebo veď aj tak nikto nič. 

Príklad: Takže čo s tými pomarančami? Skúste status s informáciami o tom, čo všetko sa stane, keď si z nich zákazník urobí džús, čo z toho bude mať a ako sa bude mať dobre. Následne, že si z nich môže urobiť ovocný šalát, v zime vysušiť a povešať na vianočný stromček. ;-) Ak je práve teplo, čo viac osvieži ako pomaranč? Ak je zima, čo viac ochráni pred bacilmi? Stále pomaranče. Máme typ aj na Valentína: “Jeden pomaranč sa zaľúbil raz...” :-)


Naozaj nie je jedno, kedy pridáte status

Každá Facebook stránka sa správa trochu inak. Dobrá správa je, že v štatistikách si viete pozrieť, kedy majú vaše stránky najvyššiu mieru interakcie. Presne vtedy je potrebné pridávať väčšinu postov.

Najčastejšie chyby: Posty dávate vtedy, keď máte čas (napríklad v štandardnom pracovnom čase). Chyba! Pridávajte ich vtedy, keď je väčšia šanca, že si ich má kto všimnúť.

Príklad: Ešte stále máte biznis s pomarančami. Pozreli ste štatistiky a vidíte, že najviac interakcie získavate cez víkend v podvečerných až večerných hodinách. Na tento čas budete plánovať napríklad súťaž. To že virálne šírenie dnes už nestačí si povieme za chvíľu, ale určite bude vyššie v čase, keď je na Facebooku viac ľudí, ako keď tam nie sú.


Komunikácia je efektívna vtedy, keď komunikujú obe strany

Za dobre fungujúcu Facebook stránku považujeme takú, kde komunikujú obe strany. Aj vy, aj vaši fanúšikovia. Rada nad zlato: prispôsobujte svoje posty tak, aby “nútili” fanúšikov komunikovať. Za komunikáciu považujeme LIKE, SHARE ale najmä COMMENT. To je to, čo chceme najviac. Všetko čo fanúšik na vašej Facebook stránke urobí, uvidia jeho priatelia. O toto tu presne ide.

Najčastejšie chyby: Kúpte pomaranče, kúpte pomaranče, kúpte pomaranče…

Príklad: Už sa vám o pomarančoch aj sníva, že? Skvelé, opýtajte sa vašich fanúšikov, že "Keby mohli teraz piť pomarančový džús, na akom vysnívamom mieste by to bolo?"


Facebook nie je zadarmo

Len pre zopakovanie. Časy, keď ste pridali status a videlo ho 100% vašich fanúšikov sú už zopár rokov naozaj preč. Dnes váš post uvidí 1-3% fanúšikov. Ak je status naozaj dobrý a začne sa šíriť virálne, máte šťastie a uvidí ho o niekoľko % naviac. Čo s tými ďalšími? Kúpime si ich. Vďaka relatívne presnému targetingu už dnes vieme zacieliť: muži, ženy, vek, záujmy, lokalita… Aby sme predišli dileme, povieme to rovno: bez peňazí to nejde.

Najčastejšie chyby: Poviete si, že to skúsite aj bez rozpočtu na Facebook propagáciu. Ono to fakt nepôjde, ale vám sa bude zdať, že Facebook nefunguje.

Príklad: Dnes pomaranče naposledy. Nepočítajte, koľko ich musíte predať, aby ste mohli investovať do facebook reklamy napr. 100 EUR. Povedzte si, že chcete investovať 100 EUR a vypočítajte si o koľko pomarančov viac predáte, aby ste mali 100 EUR naviac. A zarobíte hneď 2x. Lebo ak urobíte Facebook reklamu správne, zarobí vám niekoľkonásobne viac.

A teraz si možno poviete: "No super, ale kto to má všetko vymýšľať? a robiť atď. atď. ... a vôbec, veď my predávame pomaranče." V pohode, predávajte pomaranče aj ďalej a keď budete chcieť predať viac, tak o Facebook sa vám postaráme s radosťou my. ;-)

Vypýtajte si ponuku na správu Facebook stránky

FILTER: #facebook#predaj#reklama#propagácia#like#zákazník#sociálna sieť#marketing#on-line marketing
Poslať Vytlačiť

ĎALŠIE ČLÁNKY

Vybrané referencie

Volkswagen Audi SEAT Porsche Slovakia Mercedes Benz PORSCHE ŠKODA KIA Hyundai Kia Motors BMW Peugeot Citroen Opel Nissan Jeep Motor Car IMPA DAREX McDonald's Porsche Iner Auto Slovakia Homola Woodcote Staffino Hotel Hviezdoslav ARVAL Todos Alfa Life Deťom s rakovinou technologický inkubátor STU Bratislava Alcar ELIT Best Drive ARS pneu BMA STRABAG

Filter

Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok maxwill.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK