Je samozrejmosťou, že predajca by mal pre svoju firmu vyprodukovať čo najvyšší zisk. Každá poskytnutá zľava tento zisk znižuje. Ak predajca ponúka prvotriedny produkt a sám je o tom na 100% presvedčený, nevzniká žiadny dôvod, prečo by mala byť zákazníkovi poskytnutá zľava zo strany predávajúceho. Poskytnutie zľavy, resp. rokovanie o cene riešime len v prípade, že o to požiada zákazník.
Naopak, ak predajca poskytne zákazníkovi zľavu sám z vlastnej iniciatívy, môže v ňom vyvolať dojem, že:
- sám predajca považuje cenu za príliš vysokú a teda neadekvátnu,
- cena nebola stanovená správne a podľa skutočnej hodnoty produktu alebo služby,
- zákazník si môže “vybojovať” ešte vyššie zľavy,
- cena je variabilná a záleží len od vyjednávacích schopností zákazníka,
- predajca nie je rovnocenným partnerom v predajnom procese.
Už dávno bolo povedané, že: “TOVAR MÁ VŽDY LEN TAKÚ HODNOTU, AKÚ JE ZAŇ KUPUJÚCI OCHOTNÝ ZAPLATIŤ”.
Úspešný predajca je sebavedomý a dokáže presvedčivo prezentovať všetky výhody produktu a úžitok vyplývajúci pre zákazníka. ;-)