Mať dnes efektívne fungujúci systém starostlivosti o zákazníkov je radosť. Ak radosť nemáte, tak systém nefunguje správne.
Čo môže byť totiž lepšie, než sa starať a rozmaznávať svojich zákazníkov, vďaka ktorým váš biznis existuje? Dôležité je to robiť tak, aby bol zákazník nadšený, aby sa k vám rád vracal a odporúčal vás ďalej.
Systém starostlivosti o zákazníka je dnes jednoducho nevyhnutnosť. Musíte vedieť, čo presne treba v každej chvíli vo vzťahu k zákazníkovi urobiť. Čo treba urobiť v momente, keď zákazník povie áno. Ktorý predajca sa mu venuje, aký darček alebo pozornosť za nákup dostane. Kto s ním bude komunikovať ďalej, kedy a kto overí, či bol zákazník spokojný a vyžiada si od neho spätnú väzbu alebo odporúčanie.
Všetko sú to procesné kroky, ktorými sa vyznačujú úspešné firmy. Dobre vedia, že predajná a ešte viac popredajná starostlivosť o zákazníkov je pre dlhodobý biznis kľúčová.
V úspešných firmách vedia aj to, že je 5 až 7 krát drahšie, získať nového zákazníka než si udržať toho existujúceho.
Prestaňte donekonečna míňať peniaze na to, aby ste získavali stále nových a nových zákazníkov. Dôležité je nezabúdať na tých, ktorých už máte! Využite efektívne každú príležitosť na kontakt s vašimi zákazníkmi. Venujte sa pravidelne aj tým "spiacim", ktorí vás už dávno nenavštívili.
Investujte predovšetkým do toho, aby sa u vás zákazníci mali dobre a zostali s vami navždy. Investujte do systému, ktorý vám starostlivosť o zákazníkov zabezpečí na profesionálnej úrovni. V opačnom prípade sa o vašich zákazníkov postará niekto iný.