loading

Autá už dnes treba predávať inak (2. časť)

Dobre fungujúci web je nevyhnutnou podmienkou pre zvýšenie predaja v automotive biznise.

Je až neuveriteľné, že sú na trhu prevádzky (dealerstvá, autosalóny, koncesie) predávajúce rôzne automobilové značky, pre ktoré je internet a hlavne sociálne siete ešte stále veľkou neznámou. Napriek tomu predávajú stále celkom slušne a plnia aj ročné ciele. Otázka znie: dokedy?! 

Zopár svetlých výnimiek už totiž vie, že predávať autá a servisné služby prostredníctvom internetu vrátane sociálnych sietí, fungujúcich web stránok a email marketingu znamená využiť v súčasnosti najväčší potenciál a eliminovať tak náklady obetovaných príležitostí na minimum. Zákazníci vašej najbližšej budúcnosti sú na internete totiž už dnes!

Na podporu predaja áut v rámci zvereného regiónu už dávno nestačí inzercia v regionálnych printoch, billboardy, reklama v regionálnom rádiu či letáková kampaň. Zo skúseností vieme, že len v máloktorej prevádzke personál zisťuje, na základe čoho prišiel zákazník do autosalónu. Úspešnosť týchto foriem reklamy je preto takmer nemerateľná. To, čo ale vieme úplne presne a spomínali sme to aj v 1. časti tohoto blogu, návštevníkov showroomov (bez ohľadu na značku) je porovnateľne stále menej.

Zjednodušene by sa dalo povedať, že ak ešte stále nemíňate peniaze aj na správu a propagáciu vašej Facebook stránky, či reklamu na Google, tak už ťaháte za kratší koniec v porovnaní s vašou konkurenciou.

Ako teda zvýšiť šance na prilákanie nových zákazníkov a predať viac áut či servisných služieb aj tým existujúcim, práve vďaka internetu?

WEBOVÁ STRÁNKA

Cieľom je z každého návštevníka vašej dobre fungujúcej webstránky urobiť platiaceho zákazníka!

Zabezpečte si čo najskôr, aby ste mali plne responzívny web. Dôležité je to najmä vzhľadom k faktu, že stále viac používateľov internetu prichádza na webové stránky z mobilných zariadení. Google uprednostňuje už rok responzívne weby pred neresponzívnymi aj pri zobrazovaní vo vyhľadávačoch.
Nepodceňujte webdizajn ani to, či je váš web user friendly (užívateľsky priateľský).

Dbajte na to, aby na vašej webovej stránke bolo čo najmenej zbytočného textu. Nikoho už dnes „omáčky“ o firme nezaujímajú. Návštevník stránky a váš potenciálny zákazník sa potrebuje čo najrýchlejšie dozvedieť, aké a koľko áut máte na sklade, konfigurácie a v akej sú výbave, za akú cenu, aktuálne akcie atď.
Musí na prvý pohľad vedieť, kde sú kontakty a ideálne je, ak nájde aj konkrétne mená pracovníkov s fotografiami, číslom telefónu a email adresou.
Efektívne spracované kontaktné formuláre sú rozhodujúce a ušetria prácu vám aj návštevníkovi vašej stránky.

Odporúčame minimálne tieto formuláre:

Nastavte v parametroch stránky, aby bola položka telefón a email adresa v kontaktnom formulári povinná. Potrebujete mať všetky kontaktné údaje na zákazníka, aby ste využili potenciál každého dopytu. Samozrejme, že podmienkou je súhlas so spracovaním osobných údajov, ktorý by mal byť neoddeliteľnou súčasťou každého formuláru, resp. webu.

Vhodným doplnkom, ktorý potvrdí, že ste orientovaný na zákazníka je napr. aj on-line chat (Live Chat). V reálnom čase tak môžete komunikovať s každým návštevníkom vašej stránky a vybaviť jeho požiadavky, či zodpovedať na jeho otázky.

Aj tu bude platiť, že všetko je o ľuďoch. Myslíme tým najmä predajný a servisný personál, ktorý musí následne všetky dopyty od zákazníkov správne vybaviť a predovšetkým na ne čo najskôr zareagovaťV opačnom prípade bude aj tá najlepšie urobená webstránka pre firmu len ďalšou nákladovou položkou a nie prínosom.

Reakčný čas je v mnohých prípadoch rozhodujúci. Už nestačí odpovedať ani do 24 hodín. Možno pre zvládnutie kritérií v Mystery Shoppingu áno, ale určite nie pri reálnom dopyte potenciálneho zákazníka. Ideálne je dohodnúť sa v rámci predajného tímu, že kto bude mať „službu“ a odpovedať na dopyty najlepšie ihneď. V niektorých firmách sa to už osvedčilo a funguje to.

Dobre fungujúci web je v súčasnosti už nevyhnutnou podmienkou pre zvýšenie predaja aj v automotive biznise. Zároveň sa stáva východiskom pre všetky ostatné on-line aj off-line aktivity, ktoré si plánujete.

Počet návštevníkov vašich webstránok a následne dopytov, môžete zvýšiť aj vďaka dobre spravovanej Facebook stránke a účinnej Google reklame, ale o tom si povieme viac až v ďalších častiach. ;-)

FILTER: #zákazník#predajca#servis#služby#marketing#web#webová stránka#webdizajn
Poslať Vytlačiť

ĎALŠIE ČLÁNKY

Sledujte nás a inšpirujte sa

Novinky do vášho emailu

Vybrané referencie

Volkswagen Audi SEAT Porsche Slovakia Mercedes Benz PORSCHE ŠKODA KIA Hyundai Kia Motors BMW Peugeot Citroen Opel Nissan Jeep Motor Car IMPA DAREX McDonald's Porsche Iner Auto Slovakia Homola Woodcote Staffino Hotel Hviezdoslav ARVAL Todos Alfa Life Deťom s rakovinou technologický inkubátor STU Bratislava Alcar ELIT Best Drive ARS pneu BMA STRABAG LYRA

Filter

Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Používaním webstránok maxwill.sk nám dávate súhlas s ich používaním na uloženie informácií. Viac informácií
OK