Na voľnom trhu je a bude zákazník vždy kráľom, pretože tak ako kráľ, aj zákazník si môže vybrať, kto mu s jeho láskavým dovolením môže slúžiť.
Zákazník je tým, kto rozhodne nielen o tom, čo si vyberie a zaplatí, ale aj to, či si vôbec vyberie.
Čím viac si je tejto svojej “moci” vedomý, tým skôr mu treba venovať pozornosť.
1. Pozerajte sa na svoj biznis očami zákazníka.
Prvý dôvod je založený na tvrdení, že „zákazník má vždy pravdu“. Samozrejme, že to tak nemusí byť vždy a niekedy ju naozaj nemá. Bez ohľadu na to sú však vaši zákazníci kľúčom k vášmu obchodnému úspechu a vy ste zodpovední za to, ako vás zákazník vníma. Nepodceňujte to, jeho vnímanie je vašou realitou.
2. Je jednoduchšie udržať stáleho zákazníka ako získať nového.
Poznáte to! Neskutočne veľa času, energie a peňazí vás stojí to, aby ste našli a získali nového zákazníka. Je preto oveľa jednoduchšie a aj lacnejšie starostlivosťou udržať existujúcich a robiť z nich lojálnych zákazníkov. Oplatí sa to vždy, pretože spokojný a lojálny zákazník pracuje pre vás – svoje pozitívne skúsenosti posúva a ďalej a tak k vám prichádzajú ďalší zákazníci sami na základe odporúčaní. Starajte sa o vašich súčasných zákazníkov, oplatí sa to!
3. Sťažnosti sa šíria (nielen po internete) ako požiar.
Ak sa nepostaráte o svojich zákazníkov, tak ako očakávajú a budú s vami nespokojní, povedia o negatívnej skúsenosti všetkým a všade. Negatívna referencia sa totiž šíri niekoľkonásobne rýchlejšie ako pozitívna informácia. Prečo je to tak? Ak je zákazník spokojný, považuje to za samozrejmosť a nepotrebuje to s nikým zdieľať, ale ak sa mu niečo nepáči, musí svoje negatívne emócie „ventilovať“.
4. Bez zákazníkov nie je biznis.
Určite neexistuje žiadna forma podnikania, ktorá by sa zaobišla bez zákazníkov v nejakej podobe alebo forme. Či už ide o interných zákazníkov, ktorí s vami spolupracujú alebo externí zákazníci, ktorí od vás niečo nakupujú. Bez ohľadu na to, akú dôležitosť im prikladáte, budete ich potrebovať vždy, pretože práve od nich vaše podnikanie závisí.
5. Firma vyhráva alebo prehráva, podľa toho ako sa správa k zákazníkom.
Zabezpečte, aby všetko to, čo urobíte, bolo orientované na zákazníkov. Prispôsobte prostredie, v ktorom s nimi pracujete a metódy, ktoré používate tak, aby ste nielen naplnili ale hlavne prekonali ich očakávania. Prispôsobte svoj individuálny prístup a doprajte každému zákazníkovi pocit, že je pre vás tým najdôležitejším človekom na svete a budete víťazom navždy!