Dôležité pravidlo úspešného predaja znie: "Trávte viac času s rentabilnejšími zákazníkmi a aktívne ponúkajte." Neexistuje totiž iný spôsob, ktorý by vám generoval vyššie a zabezpečil jednoznačnejšie čísla predaja."
Potenciálni zákazníci bežne zareagujú na ponuku predajného personálu: „Nie, nemám záujem.“, „Nechcem to.“, „Nepotrebujem to.“, „Nemôžem si to dovoliť.“, „Nemám to ako využiť.“, „Vyhovuje mi súčasný dodávateľ.“, „Nemám čas to teraz riešiť.“ Sú to celkom bežné a vlastne aj prirodzené reakcie na trhu plnom konkurencie. Nie sú osobné – tak ich neberte osobne. Napriek tomu sú často dôvodom, prečo predajný personál s ponúkaním otáľa.
Kľúčom k úspešnému predaju produktov alebo služieb je uvedomiť si, že odmietnutie nie je osobné. Každý zákazník má právo odmietnuť, nemať záujem a hodiť vašu ponuku do koša. S prípadným nezáujmom jednoducho musí každý profesionál vopred počítať. Koeficient úspešnosti je cca 4 - 7 %. Ak chcete dosiahnuť viac, musíte viac ponúkať. V opačnom prípade práve strach z odmietnutia spôsobí, že predajný personál urobí všetko možné, aby sa vyhol priamemu kontaktu s človekom, ktorý môže povedať "nie!". Je veľmi dôležité byť sebavedomý a optimistický počas celodenného stretávania sa so zákazníkmi.
Chcete zvýšiť čísla predaja? Zavolajte väčšiemu počtu potenciálnych zákazníkov!
Ako povedal Winston Churchill: „Úspech je schopnosť ísť od jedného zlyhania k druhému bez straty nadšenia.“
Medzi počtom kontaktov, ktoré získate a úrovňou predaja je totiž priamy vzťah. Keď zvýšite výkony v predaji, čísla budú pracovať pre vás a a vy si zaistíte úspech.