Všade okolo sa opäť hovorí o kríze. Alebo ešte stále? Faktom však je, že prognózy väčšiny médií do budúcnosti sú často pesimistické. Určuje tento pesimizmus skutočne smer našej budúcnosti? Niet vôbec pochýb o tom, že ľudia sú ľahko ovplyvniteľné bytosti. Pesimistické titulky v novinách a časopisoch sa medzičasom tak udomácnili v hlavách mnohých ľudí, že sa menia na negatívne ohromujúce presvedčenie.
Život je o tom, že staré zomiera a nové vzniká. Ani v biznis svete to nevyzerá inak. Podobne ako u jednotlivca existujú dve možnosti: buď odpočívať na vavrínoch, alebo úspechy rozvíjať, hľadať zmeny k lepšiemu.
Ku kríze dochádza vždy vtedy, keď prestaneme rozvíjať seba alebo situáciu a prestaneme si všímať zmeny. Všade v živote platí zásada: nečinnosť je úpadok. Vo všetkých obdobiach veľkých kríz existovali pozitívne a negatívne príklady. Tam kde jedni krachovali, iní získavali miliónové obraty.
Prečo sa má jeden lepšie ako druhý hoci majú rovnaké predpoklady? Je to náhoda alebo zákonitosť?
Stará pravda hovorí, že človek nevidí svet taký aký je, teda objektívnu skutočnosť, ale taký aký sa mu zdá. Indické príslovie zas, že „Každý človek vidí svet cez okuliare, ktoré sa hodia na jeho oči.“
Jeden francúzsky obchodník sa jedného dňa vysťahoval do Ameriky a založil tam veľkoobchod s francúzskym vínom. Podnik rástol a Francúz sa preslávil po širokom okolí. Na 25. výročie založenia svojej firmy usporiadal veľkú oslavu s mnohými čestnými hosťami a novinármi. Jeden z novinárov položil obchodníkovi dobiedzavú otázku: „Osamostatnili ste sa v čase svetovej hosp.krízy, vybudovali ste podnik, rozširovali ste ho. Na akom systéme budujete váš úspech “Budete sa mi smiať, keď vám to poviem”, odpovedal francúzky veľkopodnikateľ. “Počas prvých rokov tu v Amerika bola moja angličtina taká biedna, že som nebol schopný prečítať žiadne noviny. Takže som nevedel, že práve v čase, keď som sem priešiel, prebiehala nejaká kríza.”
Áno, aj tento príbeh svedčí o tom, že všetko žije tým, že si to všímame, a prestane existovať tým, že si to prestaneme všímať!
A čo dodať na záver?
- Len to má pre nás význam, čo si všímame.
- Všímajme si teda v budúcnosti viac naše pozitívne možnosti a šance a krízovým správam radšej nevenujme pozornosť.